Wednesday 7 March 2012

KEJAR MASA TAPI BUKAN SERENTAK SEMUA.

Nasihat itu datang sedikit-sedikit.
Jika dihimpunkan sekali-gus dan dituntut secara mendadak.
Manusia macam aku dan kamu yang aku percaya akan binasa.
Aku angguk kepala. Mengerti kenapa Agama pujaan ini dihantar berperingkat-peringkat.
Ajarkan aku ALIF hari ini. Dan esok pula BA. 
ALIF BA TA. Di kumpul dalam satu "kuliah".
Aku lelah dan tercicir nanti.
Beri aku nafas sebentar untuk tutup mata dan fahami sebutannya. 
Asal usulnya. Latar belakangnya. Reka bentuknya.

Aku tidak mahu menjadi pengakur yang menerima sesaja-saja!
Aku mahu jadi penganut yang memahami dan mengenali maksud dan dari mana ia datang!
Berhenti mengajar aku seolah engkau adalah TERPALING BIJAKSANA.

Oh. Ini jerkahan batin yang tertahan. Heh!
Memang aku tuju buat seseorang yang asyiknya meludah bicara.
Mempertahankan hujjah, dan menidak-tidakkan kita.
Sebal. Aku amat marah jikalau aku bertingkah angkuh.
Apalagi sesama aku-aku yang sama ini. Hei! 
Apa kau ingin menjadi sebahagian CELAKA?

*diam*

Disini tidak akan ada. HAHAHA. KAH KAH KAH.
Senyap.

No comments:

Post a Comment